Groeiles van Merijn Janssen, Oprichter van Problemen Kwijt: “Alles is mogelijk”

Merijn Janssen is oprichter en eigenaar van Problemen Kwijt en is een betrokken lid van de Groeiclub voor Ondernemers. In dit artikel stellen we Merijn aan je voor.

Wie ben je en wat doe je als je niet aan het werk bent?

Hi! Ik ben Merijn Janssen, eigenaar van Problemen Kwijt. Daarnaast ben ik conceptontwikkelaar en marketing en sales consultant en volgens mij is alles mogelijk, oftewel: Problemen Kwijt! Als ik niet aan het werk ben dan ben ik veel met de kids bezig, kun je mij vinden op het voetbalveld, ik ben voetbaltrainer als vrijwilliger en daarnaast vind ik het lekker om te tennissen, te mountainbiken maar een avondje op de bank met Netflix vind ik ook prima!

Wat doet je bedrijf precies?

Met Problemen Kwijt helpen wij vakmannen die in spoedmarkten actief zijn. Platformen die wij op gezet hebben zijn o.a. Beestjes KwijtRioolprobleem Kwijt en wij ontzorgen die vakmannen met marketing en zorgen ervoor dat hun telefoon overgaat en zij een potentiële klant aan de telefoon krijgen. Dat doen wij in de traditionele markten zoals ongediertebestrijding, rioolmarkt maar ook in de spoedberoepen zoals o.a. slotenmakers, dakdekkers en lekkagespecialisten.

Wie is je favoriete klant en waarom?

Onze favoriete klant zijn klanten die weinig kaas hebben gegeten van marketing maar heel goed zijn in hun vak. Vaak zijn dat ondernemers die bijvoorbeeld de baas ontgroeit zijn en voor zichzelf zijn begonnen. Meestal hebben ze 1 of 2 medewerkers maar nemen zelf de telefoon nog op. Dit is de klant die de waarde van onze dienstverlening op waarde kan schatten.

Waar ben je tot nu toe in gegroeid als ondernemer?

Naast dat we actief zijn in de leadgeneratie zijn we sinds kort ook actief in de e-commerce markt zijn we een samenwerking aangegaan met een designer uit Vught. Die samenwerken gaat heel ver. We hebben een showroom voor hem, een online webshop njojbrandstore.nl en gaan we straks ook de weg op met een rijdende showroom. En wat we letterlijk gaan doen is zijn bartafels aan de man brengen. Daarnaast zijn we bezig met een derde tak waarbij we ons ook gaan positioneren als online marketing en sales bureau. Het gaat The Underdog heten.

Waar wil je nog aan werken, als ondernemer?

Als ondernemer zou ik nog graag aan mezelf gaan werken. De afgelopen dikke 10 jaar heeft het werk altijd op nummer 1 gestaan. Daar moet verandering in komen om ook een goede balans te vinden in werk en privé. Ik wil graag kunnen afschakelen van de zaken die overdag gespeeld hebben naar thuis en de kids en vriendin aan tafel zodat ik ook hun de aandacht kan geven die ze verdienen en ik daar met m’n hoofd echt bij ben.

Wat vind je (tot nu toe) waardevol aan de Groeiclub? 

Wat ik waardevol vind aan de Groeiclub is dat het mensen verbindt met elkaar. Ik heb al diverse contacten opgedaan en zelf al afgesproken met anderen live, zelfs in deze coronatijd op gepaste afstand.
De opdrachten die we meekrijgen als huiswerk ter voorbereiding voor de volgende Groeisessie zetten je echt aan het denken. En dat is super waardevol.

Wat is jouw beste groeitip voor andere ondernemers?

Mijn tip aan andere ondernemers is: alles is mogelijk! Oftewel: voor alles is een oplossing. Denk om en de oplossing is er. Of laat het even liggen en de oplossing komt vaak al vanzelf.

Meer weten?

Meer weten over Merijn of Problemen Kwijt? Ga naar LinkedIn en voeg hem toe.

Wil je een keer kennismaken met de Groeiclub voor Ondernemers? Laat dan je gegevens achter voor een vrijblijvende kennismaking of stuur ons een berichtje!

WIl je aan de slag met jouw persoonlijke groei en de groei van je bedrijf?

Dan is de Groeiclub iets voor jou!

Ontdek hoe tientallen ondernemers wekelijks sneller, leuker en slimmer groeien via kennisdeling, feedback rondes, netwerken, successen vieren, samenwerkingen en vriendschappen.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer, podcastmaker en groeiexpert. Mijn missie: ondernemers en bedrijven helpen groeien. Groeien in omzet, werkgebied en winstgevendheid. Maar ook groei in impact, vrije tijd en werkplezier.

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Schrijf je in om de laatste blogposts, podcasts & meer te ontvangen!