Vertel je Verhaal

In het Vertel je Verhaal Programma werk je aan het centrale verhaal achter jouw onderneming. Je zet een glasheldere merkidentiteit op en je leert jezelf en dat verhaal te presenteren.

Wil jij met zelfvertrouwen en impact jouw verhaal vertellen?

Dit najaar start er bij Groeivoer weer het Vertel je Verhaal Programma.

In dit programma ga je 12 weken lang werken aan jouw merkidentiteit, je verhaal en hoe je dat overbrengt op een podium. Dat doe je niet alleen, maar samen met gelijkgestemde ondernemers die ook beter willen communiceren over waar ze voor staan. 

Het programma bestaat uit 12 weken waarbij er tien zoom sessies zijn en twee live bijeenkomsten.

Voorafgaand aan iedere zoomsessie ontvang je huiswerkopdrachten. Je bent ongeveer een uur per week kwijt aan deze huiswerkopdrachten. Deze opdrachten helpen je de bouwstenen te vormen voor je verhaal en zijn tegelijkertijd ook je naslagwerk.

Week 4 en week 8 zijn live sessies (als corona dit toestaat). Tijdens deze live sessies krijg je spreekoefeningen en oefen jij je verhaal op een echt podium.

Door dit oefenen op een podium in een vertrouwde setting groeit jouw spreekvertrouwen. Ook maken wij een kort filmpje van jou dat jij kunt delen op je socials. En zorgen wij voor foto’s van jou in een spreeksituatie.  

Als je verhaal staat, ga je aan de slag met je merkconcept. Je leert wat een sterk merk een sterk merk maakt en hoe jij je persoonlijke verhaal in een merkconcept kunt verwerken. Met je verhaal en je merkconcept op zak ben je klaar om de wereld te veroveren.

Ken je dit?

Ken je dit? Je ziet een inspirerende spreker waarbij je in de zaal een speld kunt horen vallen. Of je komt op het platform van Airbnb, de app van Netflix of in een zaak van Starbucks en je krijgt het gevoel: alles klopt hier. Je ziet ijzersterke merken waarbij elk woord, elk beeld, zelfs de kleuren als een perfecte puzzel in elkaar vallen. Hun ‘verhaal’ klopt en raakt direct bij jou de juiste snaar, inspireert je en motiveert je. Het is magie.

Dankzij de unieke samenwerking tussen Spreken voor Publiek, Groeivoer en Everbetter heb jij jouw eigen magie onder handbereik. In slechts twaalf weken vorm jij jouw verhaal en creëer jij jouw merkconcept.

Wil jij jouw verhaal en merk vol magie kunnen neerzetten?

In Vertel je Verhaal nemen wij je in 12 weken mee door de vijf fases van de retorica op zoek naar jouw eigen verhaal. En vorm jij je verhaal wat vervolgens de basis vormt voor jouw merkconcept.

Je onderzoek op verschillende manieren waar de basis ligt voor jouw verhaal. Je maakt je verhaal concreet. Het is niet langer een verhaal maar het wordt jouw verhaal. Hierdoor groeit jouw spreekvertrouwen. Je leert in deze twaalf weken hoe jij jouw verhaal in verschillende situaties kunt presenteren. En je leert jouw verhaal om te zetten naar een ijzersterk merkconcept.

Wat ga je leren?

Week 1 t/m week 4

Het eerste blok staat in het teken van het vinden van jouw verhalen. Want geloof het of niet iedereen zit vol met verhalen. Je leert hoe jij jouw verhalen kunt vertellen en hoe je jouw verhaal steeds iets kan aanpassen afhankelijk van de situatie. Je leert observeren en deze observaties te gebruiken bij het vormen van je verhaal.  En je leert details zo te gebruiken dat mensen aan je lippen hangen. Belangrijk onderdeel van dit blok ben jij ook zelf. Je gaat opzoek naar jouw persona (wie jij bent en wie je wilt zijn). Een groot deel van de zoomsessies bestaat uit spreekoefeningen. En door veel te spreken groeit je spreekvertrouwen. Dit blok sluiten wij af met een live dag. Het is zover je mag het echte podium op!! Op deze dag maken wij ook een korte teaser van jou die je op je socials kunt delen.

Week 5 t/m week 8

Het tweede blok staat in het teken van verbinden. Je leert jouw verhalen te verbinden aan jouw missie/doel. Je leert doseren en variëren. En je leert het juiste verhaal in de juiste situatie toe te passen. Maar je leert ook hoe je je kunt verbinden met je publiek. Natuurlijk leer je ook hoe je humor in je verhaal kunt aanbrengen (ja wij zijn wel comedians natuurlijk). En je krijgt een karrevracht aan tips over hoe je op welk podium dan ook je mannetje/vrouwtje kunt staan. Dit blok sluiten wij af met een live sessie waarin jij aan iedereen je verhaal mag laten horen. Wij zorgen voor een fotograag die actie foto’s van jou maakt zodat jij ook gelijk met de wereld kunt delen dat jij je verhaal klaar hebt.

Week 9 t/m week 12

Het derde blok staat in het teken van Merkconcepten. Nu heb je een goed verhaal maar hoe zorg je dat je ook een goed merk wordt. Je leert in dit blok op een professionele manier kijken naar wat een merk een merk maakt. Je leert hoe je jouw persoonlijke verhaal kan laten landen in een merkconcept op bedrijfsniveau. Je vormt je eigen merktconcept. En je gaat aan de slag met je zichtbare merkidentiteit. Hoe zit het met je teksten, beelden en huisstijl die je gebruik past dat nog bij je merkconcept. Was je nog niet zover dat je al nadacht over een huisstijl? Geeft niets na dit blok ga jij een afspraak plannen met je grafisch vormgever.

Wat krijg ik precies als ik het programma koop?

Profielfoto van Huibert-Jan van Roest

Als je kiest voor het Vertel je Verhaal programma dan krijg je het volgende: 

Wie zijn de trainers?

Esther van der Voort en Huibert-Jan van Roest 
van Sprekenvoorpubliek.nl

Esther en Huibert-Jan geloven dat een goed verhaal aan de basis staat van elk succesvol bedrijf. Als stand-up comedians en trainers in spreken voor publiek zijn ze er dagelijks mee bezig die verhalen centraal te zetten. Daarnaast heeft hun achtergrond in de ambtenarij en de advocatuur hen geleerd dat het heel belangrijk is om vooral ook een helder verhaal te hebben. Zij schreven daarover het boek “Weg met Wollig” Zij helpen je dus als trainers niet alleen je verhaal te vinden maar het ook helder en met gepaste humor te vertellen.

Maurits Vroombout
van Everbetter

Everbetter is een bureau voor branding & design en uitvinder van The Connected Brand. Dit is een nieuwe benadering van branding waarbij we merken niet langer zien als een labeltje dat je op een business plakt. Succesvolle merken van nu, raken door een human connection te maken. Ze zitten zo stevig in elkaar dat ze het hart van je bedrijf vormen.

Wie is Gerhard te Velde?

Mijn naam is Gerhard te Velde, business coach, podcastmaker en vooral: ondernemer. Mijn missie: ondernemers helpen groeien om meer succesvol te zijn. 

In ruim 12 jaar als groeiondernemer heb ik meer dan 1 miljoen aan leergeld betaald. Graag zet ik de kennis en kunde die ik heb opgedaan in om andere ondernemers verder te helpen. Dat doe ik door verschillende Groeiprogramma’s aan te bieden zoals Geniaal Groeien, Schrijf jouw Groeiboek en in samenwerking met Esther van der Voort, Huibert-Jan van Roest en Maurits Vroombout met het programma ‘Vertel je Verhaal’.

Toen ik 23 was begon ik mijn eerste bedrijf. Ik verhuurde mezelf als tuinman, naast mijn studie sociologie in Utrecht. Binnen 2 jaar had ik 200 klanten. In 2008 begon ik samen met goede vrienden mijn tweede bedrijf, MijnStudent. Zonder achtergrond in cijfers, bedrijfskunde of commercie begonnen we aan ons avontuur. 10 jaar tijd, hielpen we 10.000 klanten.

Joren & Jochem begonnen andere bedrijven, ik ging verder en MijnStudent werd omgedoopt naar Eager People. We deden miljoenen omzetten, werkten voor mega grote klanten en hadden tientallen mensen op kantoor. Ik was succesvol, dacht ik. 

Maar ik mistte de vrijheid. Het pioniersgevoel. En de vervulling. Daarom droeg ik in 2018 de leiding van Eager People over aan een management team en nam een sabbatical van een jaar. Na dat jaar besloot ik mijn ervaring als groeiondernemer te delen met ondernemers. Zo werd in 2019 Groeivoer geboren. Een bedrijf dat ondernemers helpt bij persoonlijke groei en bedrijfsgroei.

Nu help ik ondernemers zoals jij, bij het laten groeien van zichzelf en hun bedrijf op verschillende vlakken.

Onderneem op jouw manier, maar werk wel bewust aan je persoonlijke groei en jouw merkidentiteit. Laat je inspireren door ondernemers aan wie jij je kunt optrekken. Bijvoorbeeld door het Vertel je Verhaal Programma te volgen.

Zijn we nog niet gelinkt en wil je vrienden worden? Voeg me dan gerust even toe op LinkedIn.

Wat levert dit programma mij op?

Jij investeert:

Dit levert jou het volgende op:

Veelgestelde vragen

Vraag

Antwoord

Hoe groot is de groep van deelnemers?

De groep is maximaal 12 deelnemers groot.  

Hoe vaak gaat dit programma van start? 

In oktober 2021 wordt dit programma aangeboden.

Kan ik gespreid betalen?

Het is mogelijk om in twee termijnen te betalen. Neem hiervoor even contact met ons op.

Wat als ik door overmacht niet meer deel kan nemen?

Een refund kan tot 1 oktober worden aangevraagd. Als je een refund aanvraagt ontvang je 80% van het geïnvesteerde bedrag terug. Vraag je na 1 oktober een refund aan dan kunnen we die helaas niet honoreren.

Als ik een keer niet kan om wat voor reden dan ook, kan ik dan de bijeenkomst inhalen?

De online bijeenkomsten worden opgenomen. Deze kun je later terugkijken.

Ik weet genoeg! Let's do this!

Twijfel je nog? Laten we even bellen!

Twijfel je nog? Laten we persoonlijk kennismaken om te kijken of we bij elkaar passen. Neem contact met ons op of laat je gegevens achter.

We horen graag jouw verhaal en waar je naar op zoek bent. Zo ontdekken we hoe we jou het beste van dienst kunnen zijn.